استفاده از محصولات حصیری در دکوراسیون منزل

Saturday، ۱۳ Esfand ۱۴۰۱

استفاده از محصولات حصیری در دکوراسیون منزل

امروزه استفاده از محصولات و اکسسوری حصیری در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل رواج زیادی پیدا کرده است. دکوراسیون حصیری در واقع استفاده از محصولات و لوازم حصیری، مثل سبد حصیری، مبلمان حصیری و سایر محصولات حصیری در دکوراسیون داخلی منزل شما است. به کار بردن سبد حصیری و سایر اکسسوری حصیری در دکوراسیون داخلی منزل، تلفیقی از مدرنیته و طبیعت است که علاوه بر ایجاد چیدمان شیک منزل ، محیطی گرم و صمیمی ایجاد می کند.

در دکوراسیون حصیری لزومی نیست کل لوازم و اکسسوریها را یکدست از حصیر انتخاب کنید بلکه با انتخاب و نصب تعدادی از وسایل حصیری می توانید یک دکور شیک و جذاب حصیری داشته باشید.

اکسسوری های حصیری از تنیده شدن الیاف طبیعی با توجه به پوشش گیاهی هر منطقه ساخته می شوند. صنایع دستی حصیری در شمال ، جنوب و غرب کشور رواج دارد و طی چند سال اخیر، دست سازه های حصیری جایگاه ویژه ای در دکورراسیون داخلی پیدا کرده است .

برای محصولات حصیری در مناطق جنوبی از برگ درخت خرما و ساقه های نی های باتلاقی ، در مناطق شمالی از ساقه برنج و ساقه های نی مردابی استفاده میکنند و در غرب کشور از شاخه های درخت ارغوان و بید (ارغوان بافی)

مزیت مهم محصولات و لوازم حصیری این است که سازگار با محیط زیست هستند و جذب طبیعت میشوند.

در این مطلب ایده های جالبی از کاربرد سبد حصیری در دکوراسیون داخلی را با شما به اشتراک می گذاریم.

دکوراسیون داخلی منزل با سبد حصیری

سبد حصیری یک محصول پرکاربرد در دکوراسیون حصیری است که در قسمتهای مختلف خانه می توانید استفاده کنید . یا سبدی برای محل قرار گرفتن گل و گیاه روی انواع استند گل.

بیشترین کاربرد سبد حصیری نظم دهی لوازم مختلف است که علاوه بر مرتب کردن منزل ، یک المان کاربردی در دکوراسیون داخلی است.

با هم با چند نمونه از کاربرد سبد حصیری بیشتر آشنا می شویم.

استفاده از سبد حصیری در آشپزخانه

برای داشتن یک دکوراسیون حصیری در آشپزخانه سبدهای حصیری انتخاب مناسبی است.

سبد های حصیری در آشپزخانه به عنوان نظم دهنده کابینتها ، ظرف تنقلات و میوه ،کتابهای آشپزی، حوله و دستمالهای آشپزخانه ، لوازم شیرینی پزی، ظرف قاشق و چنگال و ... کاربرد دارند.

استفاده از سبد حصیری در حمام

اگر می خواهید دکوراسیون حصیری را به حمام بیاورید ، برای قرار دادن لوازم بهداشتی از سبدهای حصیری (باکس های حصیری) از جنس ارغوان (ارغوان بافی) کمک بگیرید . این نوع سبدهای حصیری قابل شستشو هستند که با هر شستشو فضا را معطر می کنند.

سبد حصیری در اتاق خواب

یک دکوراسیون حصیری در اتاق خواب می تواند با چیدن یک سری از اکسسوری و مبلمان حصیری شکل بگیرد. سبدهای حصیری در اتاق خواب برای قرار دادن ملحفه، مجله و روزنامه، لوازم آرایشی، لباسهای اضافه و ... مناسب هستند.

کاربرد سبد حصیری در اتاق کودک

چه چیزی بهتر از سبدهای حصیری در اتاق کودک که علاوه بر زیبایی ، حس و حال طبیعت را به فضای اتاق کودکتان می بخشد. سبدهای حصیری برای نظم دهی و تزیین اتاق کودک عالی هستند . می توانید اسباب بازی ، عروسک ، کتاب داستان، لباس و سایر وسایل کودکتان را با سبدهای حصیری نظم دهی کنید.

دکوراسیون دفتر کار با حصیر

در دفتر کار هم می توانید دکوراسیون حصیری داشته باشید .

گل و گیاه در دکوراسیون همیشه ایده خوبی است و چه بهتر که این ایده را به محل کار و یا دفتر کار خانگی تان بیاورید. حس خوبی که از وجود گیاهان می گیرید در راندمان کارتان موثر است.

از سبدهای حصیری برای کاشتن گیاهان آپارتمانی و یا آویزان کردن گیاهان هوازی استفاده کنید و محیطی زیبا و متفاوت دیزاین کنید.

سبدهای حصیری علاوه بر گلدان می توانند برای نظم دهی وسایل به کار روند و گزینه بسیار مناسبی در نظم دهی اتاق کارتان هستند.

یک وسیله ضروری در اتاق کار ، فایلهای کشویی هستند و چه بهتر که از فایلهای کشویی حصیری در چیدمان دفتر کارتان استفاده کنید .

از جمله کاربردهای سبدهای حصیری قرار دادن کوسن ، شال مبل ، چتر و دیگر لوازم است.

مبلمان حصیری در دکوراسیون منزل یا محل کار

مبلمان حصیری یک المان چشمگیر برای دیزاین دکوراسیون حصیری است.

دکوراسیون با مبلمان حصیری یک فضای گرم و طبیعی را ایجاد میکند و معمولا در بالکن و باغ (محوطه های سبز) به کار می رود اما این به این معنا نیست که نمی توان این نوع مبلمان را به داخل خانه آورد. اگر به مبلمان حصیری علاقمند هستید میتوانید با خیالی راحت آن را به دکوراسیون منزلتان بیاورید. زیرا رنگ این مبلمان تن های قهوه ای خاکی هستند (رنگهای خنثی هستند) و به راحتی با سبکهای مختلف دکوراسیون هماهنگ میشوند.

برای ساخت مبلمان حصیری از حصیرهای منطقه جنوب و خیزران استفاده میشود که ماندگاری و دوام بیشتری برای مبلمان دارند.معمولا پایه های مبلمان حصیری از چوب که مقاومت بیشنری دارد ساخته میشود . همچنین ترکیب فلز و حصیر تلفیقی از سبک مدرن و سنتی است که زیبایی خاص خود را دارد.

میتوانید میز ناهارخوری چوبی با صندلی های حصیری را در نشیمن قرار دهید. پاف حصیری در نشیمن و برای میز جزیره آشپزخانه نیمکت حصیری ست کنید.

تزیین دیوار با حصیر (دیوارکوب حصیری)

یکی از محصولات حصیری که مورد توجه قرار گرفته دیوارکوب حصیری دست ساز برای تزیین دیوار است. برای کسانی که میخواهند حس گرمی در فضای خود بیاورند تزیین دیوار با دیوارکوب حصیری انتخاب مناسبی است. با همین چیدمان ساده یک دکوراسیون حصیری خواهید داشت.

همان طور که قبلا اشاره کردیم محصولات حصیری قابل استفاده با سبکهای مختلف دکوراسیون است. به عنوان مثال در سبک مدرن برای ایجاد نقطه کانونی دیوارکوب های حصیری گزینه مناسبی هستند. چیدن دیوارکوبهای حصیری در اندازه و رنکهای مختلف یک نقطه متفاوت و جالب در دکوراسیون منزلتان ایجاد خواهد کرد.

علی رغم تصور ایده های زیادی برای تزیین دیوار با حصیر است که جند نمونه در زیر اشاره شده است.

در بدو ورود منزل چیدمان راهرو بسیار جلب توجه میکند ، برای خلق یک راهروی متفاوت و خاص از دست سازه ها ی حصیری کمک بگیرید.

یکی از قسمتهایی که با دیوارکوب حصیری میتوان تغییر زیبایی ایجاد کرد ، دیوار بالای شومینه است .

در آشپزخانه با کاشی و کابینت های روشن دیوارکوبهای حصیری رنگی برای یک دیزاین خلاقانه کاملا مناسب است.

زنبیل حصیری

با توجه به آثار مخرب پلاستیک بر محیط زیست زنبیل های حصیری جایگزین مناسبی برای پلاستیک هستند. علاوه بر این از زنبیل حصیری می توان به عنوان یک المان دکوری زیبا در دکوراسیون‌های مدرن استفاده کرد. به عنوان مثال زنبیل های حصیری را به دیوار آویزان کنید و داخل آن لوازمتان را قرار دهید.

در حال حاضر که به طراحی و چیدمان بالکن اهمیت بیشتری می دهند ،نصب زنبیل های حصیری گزینه مناسبی برای داشتن دکوراسیون متفاوت است. از زنبیل های حصیری می توانید به عنوان گلدان در بالکن استفاده کنید.

زنبیل های حصیری را برای قرار دادن لوازم پیک نیک ، اسباب بازی و لوازم کودک ، کتاب ، رخت های چرک و ... می توان به کار گرفت.

استفاده از حصیر برای پوشش بالکن

در صورت تبدیل بالکن به مطبخ، میتوانید از این اکسسوری زیبا، برای پوشش نمای بالکن منزل خود استفاده کنید تا ضمن پوشاندن نمای خانه و مشرف نبودن با همسایه های روبرو، وسایل خود از نور مستقیم آفتاب ، یا نظم دهی مناسبتر به بالکن، فضای بهتری ایجاد کنید. حصیر بالکن یکی از پرکاربردترین اکسسوری های حصیری است.

ساخت لوستر با حصیر (لوستر حصیری)

​یکی از جذاب‌ترین مواردی که میتوانید در دکوراسیون منزل خود داشته باشید، لوستر حصیری ست. استفاده از محصولاتی از این قبیل که از مواد اولیه آن از طبیعت گرفته شده، نقش بسیار زیادی در زیباسازی دکور منزل شما خواهد داشت. لوستر حصیری، می‌تواند بزرگ یا کوچک با رنگ های طبیعی حصیری انتخاب شده باشد. البته با توجه به قابل اشتعال بودن حصیر در مجاورت لامپ و وسیله روشنایی، بیشتر در حالت دکوری و یا به عنوان چراغ خواب از آن استفاده نمایید و یا با بکارگیری نکات ایمنی در کار خود، احتمال بروز هرگونه خطر را کاهش دهید